Grupul International Railway Systems (IRS), controlat de omul de afaceri Cristian Burci, vizeaza atingerea unei cifre de afaceri de 750 de milioane de euro, in 2011, valoare aproximativ dubla fata de anul trecut, pe fondul cresterii cererii de vagoane si
Astra Vagoane Arad a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 114 milioane de euro, in timp ce Meva a rulat 61 de milioane de euro, iar Romvag 67 de milioane de euro.
"Pentru acest an ne asteptam la o dublare la Romvag, pana la 125 de milioane de euro. Romvag are capacitatea cea mai mare dintre toate aceste trei fabrici. Sa ne amintim ca inainte de '89 producea anual 5.000 de vagoane pentru piata rusa", a spus Burci. La Astra Vagoane, reprezentantii companiei si-au bugetat o crestere de 50%, pana la 176 de milioane de euro, iar la Meva tot o dublare pana la 113 milioane de euro.
"In acest an vom face investitii in tehnologie de 16,5 milioane de euro in fabricile pe care le detinem", a mai spus Burci.
Aceste fabrici vor produce in acest an 5.600 de vagoane de marfa. IRS avea, la nivelul anului 2005, o cota de 2% din piata mondiala de productie de vagoane, fiind in acelasi timp cel mai mare grup de acest tip din Europa, potrivit datelor IRS, care citeaza un studiu international. Cei mai mari producatori mondiali sunt Trinity (SUA), China Southern si China Northen, Uralvagonzavod (in statele din fosta URSS) si Greenbreier (care acopera atat SUA cat si Europa), potrivit aceleiasi surse.
Burci produce la toate aceste fabrici vagoane de marfa, iar impreuna cu Servtrans-compania de transport din cadrul IRS- si SMR Balas asigura 80% din afacerile intregului grup.
"Din cifra de afaceri totala circa 80% este asigurata de activitatile din Romania, dar odata cu achizitiile de peste granita aceasta pondere se va schimba", a precizat omul de afaceri.
Saptamana trecuta, IR