Sistemul educaţional pune în pericol sănătatea elevilor prin suprasolicitare şi stimulează corupţia cadrelor didactice În timp ce în străinătate se iau în calcul mai mult notele
Sistemul educaţional pune în pericol sănătatea elevilor prin suprasolicitare şi stimulează corupţia cadrelor didactice
În timp ce în străinătate se iau în calcul mai mult notele de la materiile de specialitate, la noi, şcolarii sunt siliţi să înveţe la toate disciplinele. Altfel riscă să piardă admiterea în liceele bune.
Introducerea admiterii la liceu pe baza notelor obţinute în gimnaziu şi la tezele cu subiect unic nu a scăpat sistemul de învăţământ de corupţie.
"Copilul meu este foarte bun la matematică, dar nu are talent nici la desen şi nici la muzică. Dacă văd că începe să ia note mici la anumite materii, e semn că profesoara care predă la clasă vrea ceva. Merg atunci şi îi dau un cadou şi un buchet de flori.
Situaţia şcolară se îndreaptă o vreme, după care mă duc din nou", ne-a mărturisit părintele unui elev de clasa a VII-a, care a dorit să-şi păstreze anonimatul pentru a nu periclita situaţia şcolară a copilului său. El a adăugat că asupra elevilor din gimnaziu, presiunea notelor mari la toate materiile este enormă. "Este un stres inimaginabil atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi", ne-a mărturisit acesta.
Sistem pentru tocilari
Ştefan Vlaston, preşedintele EDUCER, ne-a spus că "sistemul pe baza tezelor unice este necinstit, pentru că nu există siguranţa corectitudinii. În multe dintre judeţe, inspectorii chiar au recunoscut că s-a copiat la tezele unice". Vlaston mai precizează că mulţi profesori îi lasă pe elevi să copieze pentru a-i proteja, fiind convinşi că şi alţii procedează la fel.
Preşedintele EDUCER a explicat că, în şcoală, elevul este obligat să înveţe noţiuni fără aplicabilitate, neţinându-se cont că un copil poat