Abilităţile lingvistice şi calificarea forţei umane continuă să fie punctele de atracţie pentru companiile care fac outsourcing IT în România, chiar dacă un asemenea demers are acum costuri mult mai ridicate. Recenta achiziţie, prin care numărul doi pe piaţa mondială a serviciilor IT, compania EDS, a fost achiziţionată de Hewlett Packard (HP), reconfigurează ierarhiile atât la nivel internaţional, cât şi pe piaţa autohtonă unde HP este prezentă inclusiv cu divizia
Abilităţile lingvistice şi calificarea forţei umane continuă să fie punctele de atracţie pentru companiile care fac outsourcing IT în România, chiar dacă un asemenea demers are acum costuri mult mai ridicate.
Recenta achiziţie, prin care numărul doi pe piaţa mondială a serviciilor IT, compania EDS, a fost achiziţionată de Hewlett Packard (HP), reconfigurează ierarhiile atât la nivel internaţional, cât şi pe piaţa autohtonă unde HP este prezentă inclusiv cu divizia de servicii, însă EDS, nu. Tranzacţia va influenţa însă şi piaţa de outsourcing, sau aşa-numitul offshoring, unde Europa de Est, şi mai ales România, a devenit destinaţie predilectă în ultimii ani, jucători de talie mondială deschizând aici centre de servicii, dezvoltare şi suport global.
La nivel mondial, piaţa de servicii IT a crescut anul trecut cu peste 12%, până la un nivel de aproape 750 de miliarde de dolari, potrivit companiei de consultanţă Gartner, în ciuda climatului investiţional nefavorabil determinat de criza pieţelor financiare. „Această creştere puternică, dublată şi de rezultatele financiare solide raportate de liderii pieţei pentru primul trimestru al acestui an, se derulează contrar climatului sumbru şi a îngrijorărilor din ce în ce mai crescute relativ la piaţa americană“, subliniază Kathryn Hale, vicepreşedinte la Gartner worldwide IT services grou