Cele mai multe dintre companiile prezente în România (40%) îşi livrează produsele numai contra plăţii în avans, 33% solicită plata în numerar, iar 29% pretind certificate de garanţie
Cele mai multe dintre companiile prezente în România (40%) îşi livrează produsele numai contra plăţii în avans, 33% solicită plata în numerar, iar 29% pretind certificate de garanţie pentru a evita riscurile de neplată.
Un studiu prezentat ieri, de EOS KSI Group - companie specializată în recuperarea de creanţe - arată că societăţile româneşti îşi acoperă bine riscurile, aproape 89% din ele verificând solvabiliatea clienţilor înainte de încheierea unui contract.
Directorul general al EOS KSI România, Georg Kovacs, a explicat şi care sunt principalele surse de informare asupra solvabilităţii clienţilor, utilizate de companiile din România: informaţiile bancare (50%), bazele de date (43%) şi camerele de comerţ şi industrie (43%).
"Toate acestea arată că societăţile din România au un apetit mai ridicat pentru evitarea şi limitarea riscului decât pentru managementul creanţelor, mai ales dacă ţinem cont că doar 20% din companii angajează experţi proprii pentru managementul creanţelor, iar 45% nu apelează nici măcar la prestatorii externi de astfel de servicii", a precizat Georg Kovacs.
El a remarcat însă că, per ansamblu, mai mult de două treimi din firmele româneşti (67%) sunt "clienţi punctuali", adică îşi plătesc la timp datoriile.
Cauzele incapacităţii de plată
- Flux de numerar scăzut
- Personal redus pentru administrarea creanţelor
- Schimbări în structura firmei
- Trecerea de la cash la plăţile în alte forme
- Vânzările par a fi mai importante decât recuperarea datoriilor