Dupa tranzactii cu terenuri de ordinul zecilor de milioane de euro, pe loturile fostelor fabrici de textile din marile orase au fost incepute proiecte imobiliare de 400 de milioane de euro, luand in calcul doar cele mai importante dintre acestea, din Bucuresti, Cluj, Timisoara si Baia Mare.
Un principiu de baza al imobiliarelor vorbeste despre cele trei elemente esentiale ale unui proiect: locatie, locatie, locatie. Iar fabricile de textile, in general, beneficiau de acest argument din plin: Tricotaje Somesul se afla in piata Marasti din Cluj, ModaTim se afla langa piata 700 din Timisoara, Maratex era in apropierea garii din Baia Mare, in timp ce fabrica Tricodava se afla in cartierul Drumul Taberei din Bucuresti, unde va fi realizat un ansamblu rezidential de mari dimensiuni.
"Desigur ca marjele de profit din imobiliare sunt actualmente substantial mai ridicate fata de cele din confectii. In confectii existau marje de profitabilitate foarte mari in urma cu 3-4 ani, dar desigur aplicate la o cifra de afaceri destul de redusa. Actualmente, din motive de cost, aceste marje au coborat foarte mult, ajungand in linie cu marjele normale din industria textila in lume, in jur de 5-7%", explica Ovidiu Sandor, presedintele firmei ModaTim Investments motivele pentru care afacerile imobiliare surclaseaza ca importanta industria confectiilor.
ModaTim este unul dintre putinii producatori de confectii care nu a ales varianta usoara, de a vinde terenul unui dezvoltator specializat, ci a creat o divizie speciala de investitii imobiliare si a finalizat deja o cladire de birouri in zona centrala a Timisoarei.
Dupa ce a investit opt milioane de euro in prima cladire de birouri, ModaTim va reloca activitatea fabricii in afara orasului, pe terenul actual urmand a fi ridicate alte patru imobile, care vor ridica investitia in intregul proiect la aproximativ 40 de mil