» Doua drumuri nationale care ar ajuta la descongestionarea traficului din zonele turistice nu sunt practicabile din motive stupide: pe unul dintre ele autoritatile "au uitat" sa toarne asfalt, celalalt figureaza inchis, desi e acceptabil calitativ.
» soselele cu pricina sunt DN7A Petrosani-Voineasa si DN73 Curtea de Arges-Ramnicu Valcea. Ambele trec prin zone pitoresti, iar in sezonul estival ar putea reprezenta alternative ideale la arterele supraaglomerate.
DN7A Petrosani-Voineasa traverseaza pe o portiune Cheile Jietului, o zona de un pitoresc aparte, ceea ce ar putea ajuta chiar dezvoltarea turismului in zona. Din pacate, din cauza delasarii autoritatilor aceasta artera de circulatie este aproape impracticabila. Doar autoturismele de teren pot strabate intreaga distanta a drumului care leaga judetele Gorj, Valcea si Hunedoara prin Muntii Parang, dat fiind faptul ca o portiune de cativa kilometri este neasfaltata.
Unul dintre traseele cautate de iubitorii de natura este cel care pleaca din Petrosani, trece pe la Cabana Mija, Groapa Seaca si iese in Obarsia Lotrului. In lungime de peste 40 de kilometri, pana la intersectia cu Vidra, traseul este in proportie de peste 70 la suta asfaltat si strabate masivul Parang pe la Cota 2000. DN7A pleaca de la Brezoi, iar soferii spun ca pana la Voineasa este foarte bun. De la Voineasa la Vidra asfaltul se afla de asemenea in conditii excelente. De la Vidra la Obarsia Lotrului se merge pe malul lacului Vidra, aproximativ 20 de kilometri, dar drumul este stricat pe alocuri. Odata iesit din Obarsie, asfaltul dispare pe o portiune de aproape 10 kilometri. In aceasta ultima portiune drumul este valurit, iar covorul asfaltic prezinta o multime de gropi. Asa stand lucrurile, putini sunt cei care se incumeta sa lase caile cunoscute pentru aceasta artera de circulatie ce strabate Cheile Jietului. Au de pie