Grupul german Bayer, care deruleaza activitati pe piata farmaceutica, agricultura si in industria auto, estimeaza pentru acest an venituri in crestere cu 15-20% pe piata locala, comparativ cu 2007, ceea ar putea duce rulajul grupului la peste 90 mil. euro
"In intervalul 2004-2007 ne-am marit de peste trei ori afacerile pe piata locala. In acelasi timp, pentru ca nu avem productie, si nici nu avem in vedere sa relocam, anul acesta cresterea va fi de 15-20%", a spus intr-un interviu acordat ZF Laurent Perrier, director general al Bayer Romania. El nu a dorit sa precizeze valoarea cifrei de afaceri inregistrate pe piata locala, insa potrivit ultimelor date existente business-ul grupului era estimat in 2007 la circa 75 mil. euro.
Afacerea Bayer la nivel mondial este impartita in trei subgrupuri, care actioneaza in arii diferite: healthcare (medicamente si animal health), CropScience (agricultura), si Bayer MaterialScience (cu activitati in industria auto si a materialelor de constructii), structura care se pastreaza si la nivelul Romaniei. Aceasta organizare s-a datorat achizitiilor pe care Bayer le-a facut in ultimii zece ani in sectoarele in care activeaza.
"Pe piata locala, cele mai mari venituri vin din farma, in linie cu ce se intampla la nivelul intregului grup. Estimam ca Bayer Healthcare va avea anul acesta cea mai mare crestere, in special pe segmentul de OTC-uri. Chiar daca piata a incetinit la inceputul anului, mai mult datorita ratei de schimb, pana in decembrie cred ca vom vedea o revenire", a spus Perrier.
Divizia de healthcare a devenit cea mai importanta in cadrul grupului german atat din punctul de vedere al cifrei de afaceri cat si a numarului de angajati, in 2006, in momentul preluarii Schering, la nivel mondial, pentru mai mult de 17 mld. euro. Pe acest segment Bayer a inregistrat la nivel local anul trecut van