De la constructori de modele premium la cei de maşini ieftine, fiecare are în ofertă cel puţin un model Sport Utility Vehicle SUV-urile au înregistrat pe piaţa românească o creştere a
De la constructori de modele premium la cei de maşini ieftine, fiecare are în ofertă cel puţin un model Sport Utility Vehicle
SUV-urile au înregistrat pe piaţa românească o creştere a vânzărilor de peste 70% comparativ cu anul precedent, până la 18.700 de unităţi.
Niciodată n-am înţeles de ce românii şi în special mamele grijulii, cu familii numeroase, se dau în vânt după modele Sport Utility Vehicle. Există multe voci care afirmă că un SUV de dimensiuni compacte este un fel de struţo-cămilă a industriei auto. Oricât ar comenta cârcotaşii, un SUV îţi oferă spaţiu cât un model break, dimensiunile sunt compacte, iar preţurile nu sunt cu mult mai mari decât ale unei compacte ceva mai bine utilate.
Hyundai, lider autoritar la SUV-uri
La toate aceste avantaje merită adăugat atuul sistemului de tracţiune integrală, care la unele maşini din clasa compactă sau mare nu este nici măcar opţională. Garda la sol cred că reprezintă, cel puţin pentru români, încă un punct de atracţie al SUV-urilor. Motiv pentru care nu trebuie să ne mai mire că Hyundai vinde în neştire Tucson şi Santa Fe, Volkswagen a lansat Tiguan, în timp ce Touareg este printre cele mai bine vândute SUV-uri premium de pe la noi.
Liderul absolut al vânzărilor pe acest segment din România este Hyundai Tucson. Preţul imbatabil şi calitatea deja consacrată a modelelor constructorului coreean reprezintă principalele atuuri pentru cele aproape 3.300 de unităţi comercializate în 2007.
Ambele modele ale constructorului sud-coreean, Tucson şi Santa Fe, au reuşit să atingă, în 2007, un volum de vânzări de aproape 5.900 de unităţi, adică, peste 30% din piaţa totală de SUV-uri.
Tucson, un