Hoţii de fier fac ravagii în infrastructura căilor ferate de pe teritoriul judeţului Gorj. Societăţile care deţin depozite de fier vechi realizează venituri impresionante, o mare parte dintre acestea neregăsindu-se în contabilitate. Potrivit şefului Poliţiei Transporturi Feroviare Gorj, Daniel Brotea, cei mai mulţi hoţi de fier de pe căile ferate sunt originari din Valea Jiului. Aceştia sustrag funii de cupru de la instalaţiile de semnalizare şi dirijare feroviară, cabluri de telecomunicaţii, dar şi cleşti, buloane, tirfoane, pe care le vând apoi la centrele de colectare sau comercianţilor neautorizaţi. „Cei mai mulţi hoţi sunt din Valea Jiului şi acţionează în zonele Rovinari-Plopşoru, Târgu-Cărbuneşti, Defileul Jiului. Majoritatea sunt persoane fără ocupaţie, care abia au din ce trăi şi care fură ce găsesc pentru a face rost de bani. Mulţi spun că au acasă copii şi nu au ce să le dea să mănânce. Alţii sunt minori. Fiecare fură ce poate. Acţionează şi noaptea, şi ziua şi ştiu zonele mai ferite“, a precizat Daniel Brotea.
Firmele de valorificare a fierului vechi, în clasamentul evazioniştilor Societăţile care deţin depozite de fier vechi realizează venituri impresionante. Conform reprezentanţilor Direcţiei Finanţelor Publice Gorj, societăţile care au ca activitate valorificarea fierului vechi sunt în fruntea evazioniştilor. „Dacă am face un top al societăţilor care au prejudiciat statul prin diferite operaţiuni, putem spune că pe locul doi se clasează firmele de recuperare a deşeurilor de fier vechi, apoi cele care se ocupă de comerţul cu amănuntul“, a spus Gheorghe Paraschivu, directorul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Gorj.
„Au fost şi vor fi derulate acţiuni de control în colaborare cu organele de poliţie din cadrul Serviciului de Investigare a Fraudelor, efectuându-se astfel verificări ale agenţilor economici care colectează, gestionează