Esti agent secret retras din activitate. Suna telefonul si fiica ta iti zbiara terorizata ca in apartamentul din Paris unde voia sa-si petreaca vacanta de vara au intrat mai multi barbati mascati.
Stii de la inceput ce se va intampla, asa ca-i spui pustoaicei: "Lasa telefonul pornit si striga toate semnalmentele pe care le observi la acei barbati: te vor rapi, eu te voi salva". Apoi te urci in avion si... incepi sa terorizezi Parisul.
Cam asa incepe "Taken"/"Teroare in Paris", iar promisiunea de la inceput a lui Bryan (Liam Neeson), racnita in auzul rapitorilor, este urmata punct cu punct, desi el se afla in Statele Unite, iar fiica tocmai a fost rapita in Paris: "Va voi cauta, va voi gasi si va voi ucide..."
Scenariul scris de Luc Besson si regia bine acordata a lui Pierre Morel (devenit celebru cu "Banlieue 13" / "In suburbii") sunt principalele atuuri ale acestui film, care marcheaza debutul in filmul de actiune al irlandezului Liam Neeson. Desi filozofia de viata a actorului este declarat non-violenta, Neeson se ridica la inaltimea situatiei, iar varsta lui (implineste 56 de ani la inceputul lui iunie), precum si mersul cam tarsit nu-i fac personajul decat si mai placut.
De cele mai multe ori, cand scenaristul este cu un pas inaintea spectatorului si reuseste sa-l surprinda cu o solutie neasteptata la fiecare "colt" al povestii, deja stam bine. Dar iata ca in "Teroare in Paris" legendarul Luc Besson este cu doi pasi in fata, iar unele dintre solutiile lui nu ti-ar fi trecut prin minte niciodata, atat de neconformiste sunt peregrinarile lui Liam Neeson prin lumea interlopa a Parisului. Ceea ce ar parea nerealist in alt context, in cazul de fata suna credibil, daca "inghitim" din start statutul de "meserias" al super-agentului Bryan.
Mediul influenteaza si imaginea: dus este Parisul stralucitor, de carte postala, cu Eiffel-ul bine