Perceptia idilica, invechita a dascalilor asupra propriei meserii supravietuieste inca in scolile romanesti. Multi profesori romani continua sa aiba o imagine idilica asupra propriei meserii: considera ca sunt platiti putin, dar fac mult pentru scoala romaneasca sau ca misiunea lor tine mai mult de vocatie decat de o buna pregatire profesionala. Acestea sunt cateva dintre concluziile preliminare ale unui raport al Centrului „Educatia 2000“, realizat pe baza raspunsurilor a 505 profesori, din 20 de scoli.
„Modelul «Domnul Trandafir » este unul profund nefericit, din cauza ca nu are nimic de-a face cu secolul in care traim. La vremea lui, poate ca functiona“, considera Ovidiu Voicu, manager de proiect in cadrul Fundatiei Soros Romania.
Majoritatea dascalilor cred ca au o imagine proasta in cadrul societatii: 60% sunt de parere ca sunt apreciati putin sau deloc de ceilalti membri ai societatii. Ei cauta insa motivele in alta parte: vinovatii sunt, in opinia lor, societatea, sistemul sau elevii. Cei mai rezervati sunt tinerii: doar 48% dintre profesorii sub 25 de ani sunt de parere ca au o imagine negativa.
In ceea ce priveste beneficiile materiale pe care le obtin, o proportie covarsitoare - 98% - considera ca acestea sunt mici sau foarte mici. In acelasi timp insa, 75% dintre ei spun ca meseria le ofera satisfactii mari sau foarte mari, iar 68% - ca au o contributie cel putin semnificativa in motivarea elevilor.
Integral in EvZ. Perceptia idilica, invechita a dascalilor asupra propriei meserii supravietuieste inca in scolile romanesti. Multi profesori romani continua sa aiba o imagine idilica asupra propriei meserii: considera ca sunt platiti putin, dar fac mult pentru scoala romaneasca sau ca misiunea lor tine mai mult de vocatie decat de o buna pregatire profesionala. Acestea sunt cateva dintre concluziile preliminare al