In conditiile unei crize tot mai acute a locurilor de parcare, masinile agabaritice stationate pe banda intii a principalelor artere rutiere sau pe linga blocurile unde locuiesc cei care le conduc a inceput sa irite tot mai multi braileni. In urma numeroaselor reclamatii, Consiliul Local Municipal a adoptat, pe 31 martie a.c., Hotarirea nr. 103, prin care interzice parcarea vehiculelor de peste 3,5 tone pe raza teritoriala a municipiului Braila. Sanctiunile prevazute pentru incalcarea noii prevederi legale se incadreaza intre 1.000 si 2.500 lei.
Pentru ca soferii de TIR trebuie sa-si lase, totusi, masinile undeva, Primaria a contactat administratorii autobazelor de la marginea orasului - gen "Atlas" sau "Sitas" - iar acestia s-au declarat de acord sa le primeasca in incinta unitatii, contra unui tarif stabilit de comun acord. TIR-istii nu s-au grabit, insa, sa se conformeze. Ionel Partenie, directorul "Atlas" SA, ne-a declarat ca pina in momentul de fata, nu a fost contactat de nici un agent economic profilat pe transport de marfa sau de vreun sofer de TIR, persoana fizica, dornic sa isi lase vehiculul in incinta autobazei, noaptea ori in perioadele fara curse. "Nu e nimeni interesat sa-si aduca masina aici. Toti prefera sa o tina in fata portii sau linga bloc", ne-a spus Partenie. Intrebat de reporterul nostru daca nu cumva cere un tarif prea mare pentru spatiul de parcare pus la dispozitie, directorul "Atlas" ne-a precizat ca, deocamdata, nu a stabilit nici un pret, dat fiind ca nu a avut nici o cerere. "Oricum, nu e vorba de cine stie ce suma. Daca pentru autobuzele lasate pe peroanele autogarii luam un milion vechi pe luna, lor cit am putea sa le cerem? Sa vina sa discutam si o sa ne intelegem, cu siguranta", a conchis Ionel Partenie.
Intii fluturasi de informare, pe urma amenzi
Competenta sanctionarii sofe