RCS&RDS, unul din cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, isi continua ofensiva pe cea mai mare piata de cablu TV (CATV) din Romania - Bucuresti, cu obiectivul de a-si majora baza de clienti pentru serviciile de cablu TV si de a "fura" abonati de la concurentii UPC si Romtelecom.
Instalarea serviciului de cablu TV este practic primul pas facut de RCS&RDS in incercarea de a-i determina pe noii utilizatori sa activeze si ofertele de telefonie fixa, telefonie mobila si internet.
Dupa ce piata de cablu s-a polarizat in 2005 in jurul a doi mari jucatori, RCS&RDS si UPC (care cumpara in acel an Astral), stagnarea si apoi tendinta de scadere a CATV-ului au determinat cei doi jucatori sa achizitioneze operatori mai mici, inclusiv asa-numitele "retele de cartier".
In conditiile in care cea mai mare parte a achizitiilor posibile au fost deja realizate, RCS& RDS a trecut la un atac direct catre concurentul UPC. Astfel, RCS&RDS continua politica agresiva de a dubla cu propria infrastructura reteaua de cablu a UPC din Bucuresti, in incercarea clara de a-i "fura" abonatii. Vizati sunt de asemenea si clientii Romtelecom, avand in vedere politica agresiva de preturi a operatorului controlat de omul de afaceri oradean Zoltan Teszari.
Un exemplu este cartierul bucurestean Drumul Taberei, unde RCS&RDS continua sa "cableze" pe propria cheltuiala bloc dupa bloc si lasa la usi stickere prin care le propune locatarilor sa treaca pe RCS&RDS. Operatorul isi disputa cu UPC la nivel national pozitia de lider al pietei CATV, fiecate operator anuntand circa 1,2 milioane de clienti.
Bransarea la un alt operator de cablu TV decat cel care era deja prezent intr-o zona sau alta a Capitalei era o operatiune aproape imposibila cu ani in urma. Competitia a determinat RCS&RDS sa renunte anul trecut la taxa de instalare a cablului TV, care se ridica la 60 de lei p