Campania electorală pentru şefia Consiliului Judeţean (CJ) Cluj va fi una pe „viaţă şi pe moarte“. Pe de o parte, PDL-iştii lui Emil Boc vor să pună mâna pe conducerea judeţului, în timp ce liberalii nu vor să o piardă.
Campania electorală pentru şefia Consiliului Judeţean Cluj (CJ) va fi una pe “viaţă şi pe moarte”. Pe de o parte, PD-L iştii lui Emil Boc vor să pună mâna pe conducerea judeţului, în timp ce liberalii nu vor să o piardă. Banii aruncaţi în joc sunt foarte mulţi şi niciuna dintre tabere nu vrea să piardă nimic. Bugetul anual al judeţului este de 648 de milioane de euro. Un sondaj de opinie efectuat de Societatea Academică „I.C.Brătianu”, în urmă cu două săptămăni, arată că Marius Nicoară, candidatul liberal ar obţine 36% dintre opţiunile de vot, Vasile Soporan de la PSD ar obţine 26 %, în timp ce finul lui Emil Boc, Alin Tişe se clasează pe locul cu trei cu 24 % din intenţia de vot a clujenilor.
Acest sondaj îl aduce pe Vasile Soporan în centrul atenţiei după ce, la începutul campaniei electorale, o altă investigaţie sociologică îl plasa pe candidatul PSD pe locul trei cu doar 13 la sută din intenţiile de vot. Lupta pentru şefia CJ Cluj este de departe cea mai ascuţită din mai multe puncte de vedere. În primul rând, fotoliul de primar al Clujului va fi adjudecat de Boc. În consecinţă, toate forţele sunt reorientate spre CJ Cluj, unde diferenţa dintre Tişe şi Nicoară poate fi recuperată. În al doilea rând, şi poate cel mai important, cine va câştiga şefia CJ Cluj va avea asigurată, în următorii patru ani, o mare vizibilitate. Cauza: investiţiile de anvergură care au venit, multinaţionalele Nokia şi Emerson s-au instalat deja, şi altele care urmează.
Tişe: Aroganţă inimaginabilă
Campania electorală care se anunţă va fi una pe viaţă şi pe moarte şi va impletită de numele marilor concerne care au venit la Cluj, Nokia şi Emerson. Pe de