Consumatorii români vor "topi" 35.000 de tone în acest an Consumul de îngheţată din România este de numai 1,5 kilograme/an/locuitor - faţă de ţările occidentale, unde se devorează
Consumatorii români vor "topi" 35.000 de tone în acest an
Consumul de îngheţată din România este de numai 1,5 kilograme/an/locuitor - faţă de ţările occidentale, unde se devorează mai mult de 10 kg/locuitor.
Aproximativ zece producători au vizibilitate pe piaţa autohtonă a îngheţatei, iar importurile sunt nesemnificative. Anul trecut, în România s-au devorat 30.000 de tone de îngheţată (în valoare de 100 milioane de euro) şi se estimează că în 2008 vor fi epuizate 35.000 de tone.
Gusturile s-au mai rafinat
"Din totalul pieţei, jumătate se vinde în hipermarketuri şi magazine mari, 40% la colţul străzilor şi 5% în sectorul HoReCa (hoteluri-restaurante-cafenele - n.n.).
Putem spune că românii şi-au rafinat gusturile în materie de îngheţată, având în vedere creşterea vânzărilor la categoria super-premium", ne-a declarat ieri Oana Trifan, director de vânzări la compania Kubo Ice Cream din Piatra Neamţ - unul dintre liderii pieţei. D-sa a mai observat un fenomen: "Până nu demult, piaţa era dominată de îngheţata cu ciocolată, acum câştigă teren variantele cu fructe, cele două categorii deţinând proporţii egale în totalul vânzărilor".
În acest sfârşit de săptămână, la complexul World Trade Plaza din Bucureşti se desfăşoară Festivalul Îngheţatei şi Ciocolatei. Expoziţia (cu vânzare) este dublată de o serie de evenimente şi concursuri destinate în special copiilor - maşinuţe cu telecomandă, modelat plastilină, desene, dans, karaoke, degustări etc.