Preluarea producatorului de tigarete Gallaher de catre Japan Tabacco International (JTI) a contribuit la cresterea cu circa 37% a cifrei de afaceri in lei, inregistrata de companie pe piata locala, JTI pastrand atat angajatii jucatorului preluat, precum si o parte a marcilor acestuia, precum Smart, Ronson sau Sobranie.
Astfel, JTI a inregistrat anul trecut afaceri estimate la circa 389 mil. euro (1,3 mld. lei).
"Contributia fostei companii Gallaher a fost semnificativa, avem o baza financiara mult mai solida si un portofoliu de marci mai competitiv. Cresterea fata de 2006 este de circa 40% si se datoreaza cresterii volumului de vanzari si largirii portofoliului de produse", a spus Gilda Lazar, director corporate affaires al JTI Romania. Astfel, din portofoliul Gallaher JTI a pastrat Smart, Ronson, Sobraine si a renuntat la Saint George, LD, Sovereign.
JTI a pastrat cei circa 85 de angajati ai Gallaher, pe care i-a relocat la propria fabrica. "Una dintre directiile importante ale integrarii Gallaher a vizat integrarea activitatilor de productie ale companiei, respectiv transferarea productiei marcilor in fabrica JTI. Ca urmare, fabrica Gallaher si-a incetat activitatea la sfarsitul anului trecut", a precizat Gilda Lazar.
Terenul si cladirea pe care era pozitionata fosta fabrica Gallaher erau inchiriate.
In 2007, productia JTI Romania a fost de circa opt miliarde de tigarete, marcile produse pe plan local fiind Winston, Camel, Benson&Hedges, Monte Carlo, Winchester, Ronson, More si Smart. Pentru anul acesta, reprezentantii companiei estimeaza o crestere a productiei cu circa 20%.
"Productia va fi ajustata nevoilor companiei - cresterea volumelor destinate exporturilor, largirea portofoliului de branduri, lansarea de noi tipuri de produse", a spus Gilda Lazar. In acest an, JTI Romania va exporta 14% din volumul total, tigaretele produ