Tot mai multi studenti ai prestigioasei universitati Harvard doresc sa calce pe urmele idolilor Mark Zuckerberg si Dustin Moskovitz, doi tineri studenti care au adus reteaua de socializare Facebook din campusul universitatii in Silicon Valley, scrie Wall Street Journal.
Un fost coleg al celor doi, Trip Adler, isi aminteste cat de gelos a fost atunci cand colegii lui au plecat spre Silicon Valley, sa transforme Facebook intr-un success imens. “Eram atat de gelos. M-am gandit ca trebuie sa ma gandesc la o idee de afacere si sa plec din Harvard”, declara Adler, 23 de ani.
Dupa absolvire, in 2006, Adler a pus bazele companiei de administrare online a documentelor Scribd, companie care numara in prezent 12 angajati si atrage lunar 11,1 milioane de vizitatori, potrivit comScore. Compania a atras investitii de 3,9 milioane de dolari din partea fondurilor de investitii, incluzand Redpoint Ventures.
Astazi, Facebook a deschis calea unor afaceri online ca Kirkland North, Drop.io, Labmeeting, atat in ceeace priveste design-ul, cat si abordarea strategica. “Nu voi ezitaa spun ca Facebook este un factor motivator”, afirma Paul Bottino, director al centrului de tehnologie si administrare a afacerilor din cadrul Universitatii Harvard. Potrivit acestuia, succesul Facebook creeaza noi antreprenori, anul acesta inscriindu-se nu mai putin de 55 de planuri de afaceri indraznete, spre deosebire de anii trecuti, cand numarul acestora era de maxim 18.
Harvard vs. Standford
Ideea unui start-up de pe bancile scolii nu este tocmai noua, insa amploarea fenomenului nu a fost atat de vizibila pana la Facebook, cand Mark Zuckerberg a devenit noul Bill Gates. Majoritatea colegilor lui Gates nu s-au gandit bniciodata sa ii urmeze pasii, atunci cand Microsoft a devenit cunoscut in anii ’90.
De asemenea, nu numai Harvard-ul se mandreste cu idolii sai. Hewl