Comertul online cu cafea si aparate de cafea a adus tanarului antreprenor Ticra Alexandru, numai anul trecut , 40.000 de euro, iar piata promite in acest an o triplare a cifrei de afaceri, pana la peste 120.000.
Lansat in iunie 2006, Kfea.ro a aparut intr-un moment propice al dezvoltarii comertului online in Romania, cand ideea unui coffee shop virtual nu isi gasea inca sustinatori printre furnizori si clienti.
“In momentul lansarii proiectului, piata online a cafelei era practic inexistenta. In acel moment estimam piata la aproximativ 100.000 de euro, dar aceasta se baza exclusiv pe comenzi de pe site-uri invechite, in sistem “catalog”. Sa creezi o piata poate fi benefic din punct de vedere financiar, dar are si dezavantajul unor probleme pe care cei care m-au urmat nu le-au intampinat”, a declarat Ticra Alexandru, manager Zaniat, companie care detine site-ul Kfea.ro.
Proiectul a pornit de la un buget initial de 40.000 de euro, insa investitiile nu s-au oprit aici, atat dinamica pietei, cat si necesarul de spatiu conducand spre o continua infuzie de capital in afacere. “Cata vreme piata se dezvolta, pentru a ramane primii sunt necesare investitii continue si de anvergura. Pana acum s-au investit in total peste 100.000 de euro si inca mai este nevoie”, spune managerul Kfea.ro.
Daca inceputul a fost mai greu, generand venituri de aproximativ 10.000 de euro in jumatate de an de la lansare, piata a avansat mai mult decat optimist, Ticra estimand rata de crestere din ultimii doi ani “cu 3 cifre, ajungandu-se anul acesta la peste 300%”.
Anul trecut, care a fost practic primul an complet de activitate, am inregistrat o cifra de afaceri de peste 40 000 de euro, spune acesta, si o marja de profit de aproximativ 30%. “Pentru 2008 ne asteptam la o crestere de minim 300%, cifra de afaceri ajungand la cel putin 120.000 de euro. Poate nu este mult,