Unele firme care asigura service-ul aparaturii medicale din tara detin monopolul si impun preturi de doua-trei ori mai mari decât în strainatate, a declarat managerul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Mures, dr. Ovidiu Butuc, luni, într-o conferinta de presa.
”Suntem la mâna unor furnizori de sevicii, negociem foarte greu cu ei, mai ales cei care asigura service-ul aparaturii. Este un monopol care exista la aceasta ora pe piata… Preturile sunt foarte mari, comparativ cu firmele care asigura service în strainatate sunt de doua-trei ori mai mari, pentru ca nu au concurenta”, a spus Butuc.
Acesta a adaugat ca problemele apar dupa ce aparatura iese din garantie, asa cum s-a întâmplat în cazul actionatorului liniar de la Clinica de oncologie si ca, daca nu reusesti sa îndeplinesti conditiile impuse, aparatul ramâne nefunctional cât timp doresc cei din service. “I-am chemat, am discutat cu ei, le-am spus despre ce e vorba si, deoarece ei nu lucreaza cu piese pe stoc, comenzile dureaza. Practic, ei lucreaza pe banii nostri. Ei, în momentul în care au comanda, fac la rândul lor comanda în tara de origine. Asta dureaza între doua-trei saptamâni. Daca ai o urgenta, trebuie sa astepti doua-trei saptamâni ca sa se rezolve. Nu au niciodata piese pe stoc, ma refer la piese importante”, a spus Butuc.
El a accentuat ca aceasta e cea mai mare problema cu care se confrunta managerii de spitale, deoarece urgentele sunt rezolvate în sensul ca se gasesc solutii de scurta durata sau bolnavii sunt trimisi în alte centre. “Asta se întâmpla destul de des, o data la trei-patru luni, pe anumite seturi de aparate, mai ales cele de înalta performanta, CT, RMN, aparatura de radioterapie de la oncologie”, a afirmat Butuc.
Unele firme care asigura service-ul aparaturii medicale din tara detin monopolul si impun preturi de doua-trei ori mai mari decât în strainatate,