Zeci de milioane de lei vechi din calatoria cu mijloacele de transport in comun ocolesc, zilnic, caile legale de impozitare. Intr-un cuvint, este vorba despre frauda, intrucit astfel de sume nu ajung niciodata sa fie inregistrate in documentele contabile ale operatorilor. Fie ca e vorba despre transportul in regim maxi-taxi sau cu autobuzele "Braicar", soferii scot un ban in plus fata de salariu, din incasarea contravalorii unei calatorii fara eliberarea biletului. Daca pentru sectorul maxi-taxi, din pacate, a devenit o obisnuinta pentru calatori sa nu mai primeasca si nici sa nu ceara bilet, mai grav este ca sistemul s-a impamintenit si in cazul curselor regulate cu autobuzul. Prin extrapolare, pina la urma, soferii de autobuz ajung sa fure din buzunarul propriilor colegi, care pentru a-si primi leafa sint dependenti de veniturile realizate din vinzarea de bilete.
Despre acest fenomen s-a tot discutat in repetate rinduri, insa de aceasta data demersul jurnalistic a constat si in inregistrarea incognito a citorva situatii de frauda din multiplele cazuri constatate cu aceasta ocazie. Timp de o saptamina, reporterii Obiectiv s-au plimbat pe toate liniile de transport atit ale "Braicar" cit si ale operatorilor maxi-taxi, iar concluziile sint alarmante: in tot acest rastimp au primit UN SINGUR BILET.
Soferii "Braicar" vind de mai multe ori un bilet folosit
Pentru documentarea acestui material reporterii Obiectiv au efectuat zeci de curse zilnic, in decursul acestei saptamini fiind alese intervale orare care sa acopere atit virful de circulatie cit si perioadele relaxate, in care atit microbuzele cit si autobuzele se plimba prin oras mai mult goale. De asemenea, au fost verificate toate traseele, atit cele principale ale SC "Braicar" cit si cele secundare ale operatorilor privati. Daca pentru maxi-taxi neeliberarea