Deprecierea leului in raport cu euro, combinata cu o scadere a bazei de clienti pe cablul TV, a determinat UPC, singurul operator telecom major de pe piata locala care isi tarifeaza serviciile in lei, sa raporteze afaceri mai mici cu 12%, la 38,5 mil. eur
Operatorul UPC Romania, care isi disputa cu RCS&RDS pozitia de lider al pietei locale de cablu TV (CATV), a consemnat in primul trimestru al acestui an venituri de 38,5 mil. euro, in scadere cu 11,7% fata de nivelul inregistrat in intervalul ianuarie-martie 2007, conform raportului financiar trimestrial al UPC Holding Olanda, actionarul majoritar al companiei romanesti.
Un impact major asupra rezultatelor afisate in euro de companie a fost reprezentat de evolutia cursului de schimb euro/leu, dat fiind faptul ca moneda nationala a pierdut 9% in raport cu euro in T1 2008 fata de aceeasi perioada a anului trecut. UPC este singurul operator major de pe piata locala care practica tarife in lei. Marea majoritate a companiilor locale telecom practica tarife in euro. O exceptie este RCS&RDS care are in oferta si tarife in lei si in euro, in functie de serviciul oferit.
Pe de alta parte, o posibila explicatie pentru reducerea veniturilor este legata de scaderea numarului de clienti pe cablul TV, cel mai important business al companiei. Oficialii UPC nu au putut fi contactati pentru a comenta rezultatele.
In primul trimestru al acestui an, UPC a pierdut 9% din clientii CATV (115.500 de utilizatori) fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul total de abonati (cablu analogic si digital) ajungand la 1,216 milioane. Toate celelalte linii de business (telefonie fixa, internet si televiziune prin satelit) au inregistrat cresteri.
Pe segmentul televiziunii prin satelit, UPC Romania avea la finele lunii martie 2008 un portofoliu de 124.700 de clienti, cu 87% mai mult fata de intervalul