Exporturile anuale de servicii din domeniul tehnologiei informaţiei au depăşit 500 de milioane de euro Firmele încep să vină cu oferte complexe sub brandul "Romania IT". Aşa au mai
Exporturile anuale de servicii din domeniul tehnologiei informaţiei au depăşit 500 de milioane de euro
Firmele încep să vină cu oferte complexe sub brandul "Romania IT". Aşa au mai multă vizibilitate şi se diferenţiază de ceilalţi furnizori de servicii - chinezi, indieni sau ruşi.
"Outsourcing înseamnă să te duci acolo unde găseşti competenţă la cel mai bun cost. Spre exemplu, şi eu fac outsourcing în America, aşa cum fac şi în România. Asta e globalizarea". Adrian Amariei, fondatorul Axonite, vorbeşte de globalizare din maşina cu care se îndreaptă spre Boston, unde are programate câteva întâlniri cu foşti colegi de la MIT (Massachusetts Institute of Technology).
Vine de la "Gartner - outsourcing summit", un celebru târg de IT care a avut loc săptămâna trecută la Washington. Este mulţumit că după o zi de întâlniri cu analişti din piaţă, aceştia i-au confirmat că serviciile pe care le oferă sunt "inovatoare". Este vorba de un pachet de aplicaţii destinat companiilor financiare pentru îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii.
Şi outsourcingul se schimbă
Axonite, una din cele 10 companii româneşti participante la Gartner-Washington, este un exemplu de schimbare a ofertei tradiţionale de outsourcing. Nu te mai poţi duce în afară doar cu oferte de genul "veniţi voi cu ideile şi softul, le testăm în România" sau "răspundem noi la telefoane pentru voi că avem forţă de muncă ieftină". Florin Vrejoiu, directorul general al ARIES, (Asociaţia Română pentru Industrie Electronică şi Software) crede că am trecut de la "outsourcing de personal" la "outsourcing de dezvoltare produse noi" şi la cel de servicii.
Golful, "programat" la Craiova
Sorin Găv