După modelul american, pretendenţii la primării se agaţă de imaginea unor personalităţi, fără garanţia că strategia prinde şi la noi.
1 /.
Candidaţii la alegerile locale defilează în campanie alături de vedete în încercarea de a obţine un transfer de imagine şi de a-şi creşte popularitatea. Specialiş tii în marketing politic spun însă că strategia nu garantează succesul dacă politicianul nu are el însuşi un minim de credibilitate.
Cine nu are vedete să şi le cumpere
Staffurile de campanie apelează atât la colegi de partid mai populari, cât şi la vedete din sport sau showbiz. Cel mai tenace agent electoral al PDL este primarul sectorului 3, Liviu Negoiţă. El este şeful de campanie al lui Vasile Blaga şi apare pe materialele electorale alături de acesta. Pentru a-l sprijini pe candidatul PDL la Primăria Sectorului 4, Radu Silaghi, Negoiţă promite că va petrece o săptămână pe lună alături de colegii din sectorul 4.
Candidatul liberalilor la Primăria Capitalei, Ludovic Orban, beneficiază de susţinerea selecţionerului naţionalei, Victor Piţurcă. De altfel, imaginea sportivilor de succes este puternic folosită în campanie. Fosta mare gimnastă Nadia Comăneci îl susţine atât pe Adrian Inimăroiu, care vrea un nou mandat la Primăria Sectorului 4 , cât şi pe fostul antrenor al naţionalei, Anghel Iordănescu, candidat la şefia CJ Ilfov.
Unii dintre candidaţi defilează alături de mai multe vedete: pe Cozmin Guşă, candidatul PIN la Primăria Capitalei, îl sprijină Adrian Mutu, Leonard Doroftei sau Monica Tatoiu, managerul Oriflame România.
Trendul din Bucureşti a ajuns şi în provincie, cu nuanţe locale. Interpretul de muzică populară, Nicolae Furdui Iancu, candidat şi el la Consiliul Judetean Alba, se declară un înfocat susţinător al deputatului PNL Nicolae Popa, pe care îl vede în fruntea judeţului,