Săptămânile în care producătorul autohton Automobile Dacia nu a produs decât un număr limitat de maşini din cauza grevei angajaţilor au lăsat urme adânci atât în bugetul grupului Renault cât şi în orgoliul lui Carlos Ghosn. La adunarea generală a acţionarilor companiei franceze din luna mai, şeful Renault a menţionat că analiza privind efectele grevei de la Dacia va duce la modificări de strategie pentru a evita o repetare a acestei situaţii în viitor. Confo
Săptămânile în care producătorul autohton Automobile Dacia nu a produs decât un număr limitat de maşini din cauza grevei angajaţilor au lăsat urme adânci atât în bugetul grupului Renault cât şi în orgoliul lui Carlos Ghosn.
La adunarea generală a acţionarilor companiei franceze din luna mai, şeful Renault a menţionat că analiza privind efectele grevei de la Dacia va duce la modificări de strategie pentru a evita o repetare a acestei situaţii în viitor.
Conform AutoIndustry World cele trei săptămâni de grevă de la Mioveni vor avea consecinţe asupra organizării activităţii de la uzina cât şi asupra poziţiei României în cadrul grupului Renault.
„Această grevă a fost un eveniment major pe care l am urmărit îndeaproape”, a declarat preşedintele Renault. „Nu avem nici cea mai mică intenţie de a trece printr-o situaţie asemănătoare în fiecare an. Am declanşat o analiză precisă şi vom studia consecinţele”, a continuat Ghosn.
Publicaţia amintită menţionează şi că în fiecare an contractul de muncă al angajaţilor Automobile Dacia este renegociat. În acest an acesta a fost şi punctul de pornire al grevei.
Din nefericire pentru Renault, durata conflictului de muncă a fost mai mare decât se aştepta producătorul de autovehicule şi a costat cel puţin 13 milioane de euro. @N_P