Campania "Poveşti stânjenitoare" pentru antidiareicul Furazolidon a conservat cota de piaţă, în ciuda scumpirii medicamentului Campania pentru Furazolidon a cucerit aurul la festivalul
Campania "Poveşti stânjenitoare" pentru antidiareicul Furazolidon a conservat cota de piaţă, în ciuda scumpirii medicamentului
Campania pentru Furazolidon a cucerit aurul la festivalul Effie, la categoria "Farmaceutice", datorită creşterii volumului de vânzări în rândul tinerilor.
Piaţa medicamentelor antidiareice este aglomerată şi foarte concurenţială. Variaţiile de vânzări ale fiecărui jucător sunt mici din cauza luptei dintre jucători. Furazolidon, produs de Terapia, este unul dintre cele mai vechi şi mai cunoscute branduri de medicamente antidiareice.
Acesta şi-a cucerit "faima" încă din perioada comunistă. Conform cercetărilor de piaţă realizate de GfK, Furazolidon este lider de piaţă în ceea ce priveşte notorietatea (41% - "top of mind") şi vânzările. Pe segmentul medicamentelor antidiareice, Furazolidon este în competiţie cu şapte branduri.
Pentru tineri nu contează preţul
În ultimii ani, competiţia "bătrânului" nu a stat cu mâinile în sân. Saprosan şi Smecta au avut campanii de comunicare, ultimul brand "atacând" tinerii. Atunci, Furazolidon a decis lansarea unei campanii de comunicare menită să repoziţioneze medicamentul.
"Furazolidon a reacţionat prin poziţionare şi printr-o campanie de advertising pentru ca produsul să devină relevant pentru tineri şi, de asemenea, să nu lase competitorul Smecta să-şi creeze o nişă de piaţă", explică Simina Leotescu, Head of Strategic Planning la agenţia de publicitate Propaganda.
Obiectivele urmărite de Terapia au fost creşterea vânzărilor şi menţinerea cotei de piaţă, în ciuda scumpirii produsului. "Provocarea de marketing a fost să creştem vânzările în valoare prin lansarea unei camp