Plasarea de produse in timpul emisiunilor va intra in legalitate si nu va mai fi considerata publicitate mascata. Vor fi permise noile forme de publicitate cu ecran partajat - pe o parte se deruleaza emisiunea, pe cealalta apare reclama -, publicitatea si sponsorizarea virtuale, adica reclame realizate digital pe filmari reale, si publicitatea interactiva.
Ministerul Culturii si Cultelor a pus in dezbatere publica proiectul de modificare a Legii audiovizualului, in scopul adaptarii legislatiei in domeniu la noua Directiva a serviciilor media audiovizuale, adoptata la sfarsitul anului trecut de Parlamentul European. Aceasta modernizeaza Directiva televiziunii fara frontiere, care este deja depasita, ca urmare a progreselor tehnologice si a dezvoltarii pietei.
Proiectul de lege prevede reguli mai ingaduitoare privind publicitatea si promoveaza noile tipuri de reclame virtuale, interactive si pe ecran impartit.
Flexibilizarea regulilor de difuzare a publicitatii are drept scop cresterea posibilitatilor de finantare a televiziunilor. Si la Comisia Europeana, si la Parlamentul European s-au purtat multe discutii in legatura cu faptul ca televiziunile americane, care permit product placement-ul, precum si noile forme ale publicitatii dezvoltate de tehnologie au luat un avant considerabil fata de cele europene.
Pe de alta parte, astazi telespectatorii au posibilitati sporite pentru a evita publicitatea, prin utilizarea de noi tehnologii, precum si o mai mare libertate privind alegerea posturilor. Acestea sunt alte motive pentru care s-a considerat ca reglementarile foarte stricte privind publicitatea TV nu-si mai au rostul.
Plasarea de produse in programe de sport si divertisment
Plasarea de produse in timpul emisiunilor va intra in legalitate si nu va mai fi considerata publicitate mascata. Desi proiectul mentine in