Cele mai multe produse de acest tip sunt oferite de primele instituţii de credit din sistem Deşi reprezintă un instrument eficient de fidelizare, nu toate băncile optează pentru lansarea
Cele mai multe produse de acest tip sunt oferite de primele instituţii de credit din sistem
Deşi reprezintă un instrument eficient de fidelizare, nu toate băncile optează pentru lansarea unui card în parteneriat cu alte companii.
O analiză a pieţei de profil arată că primele bănci din sistem oferă cele mai multe co-branduri, în timp ce concurenţii de talie mică nu dezvoltă decât rareori astfel de produse. Cu toate că aduc numeroase beneficii, numărul cardurilor lansate în parteneriat cu bănci de talie mică este, încă, foarte redus.
"La fel cum o bancă alege să colaboreze cu un retailer de mari dimensiuni, şi retailerul este interesat să-şi asocieze numele cu o bancă importantă", explică Dragoş Cabat, preşedintele Chartered Financial Analyst.
Analistul este de părere că instituţiile de credit lansează adesea carduri co-branded, în parteneriat cu marii lor clienţi. Astfel, banca nu îşi fidelizează doar cei mai importanţi clienţi, ci oferă, în paralel, numeroase avantaje posesorilor de card.
La rândul său, Mădălina Stoica, şef serviciu marketing la BRD Consumer Finance, consideră că decizia de a lansa un produs co-branded provine din dorinţa companiei partenere de a aduce plusvaloare ofertei sale.
Cardul de credit, cel mai popular
"Totuşi, reputaţia partenerului nu reprezintă principalul criteriu de alegere, deşi este adevărat că o instituţie financiară va ţine mereu cont de criteriile de imagine în momentul în care un eventual parteneriat ar conduce la ştirbirea unei bune reputaţii consolidate deja pe piaţă", ne-a declarat Mădălina Stoica, şef serviciu marketing la BRD Finance.
Cele mai multe produse co-branded sunt de tipul