Metropola este recunoscută pe plan european drept unul dintre oraşele unde piaţa spaţiilor industriale este foarte dinamică Oraşul Oktober Festului sau metropola însufleţită a lumii
Metropola este recunoscută pe plan european drept unul dintre oraşele unde piaţa spaţiilor industriale este foarte dinamică
Oraşul Oktober Festului sau metropola însufleţită a lumii sunt doar două dintre numele sub care este cunoscut Munchenul. Prefer să îi spun însă satul cu peste un milion de locuitori, pentru că liniştea şi senzaţia de "acasă" m-au însoţit pe toată durata călătoriei în capitala Bavariei.
Încă de la primul contact cu civilizaţia la care aspirăm, de pe scara avionului, Germania miroase a ordine. Totul îşi are locul bine stabilit. Toată lumea ştie când, unde şi ce are de făcut. Până şi apusul soarelui văzut din taxi în drum spre hotel pare că e mai aşezat decât la noi.
Organizaţi până la ultimul detaliu sau doar puţin reticenţi pentru că ştiau că sunt româncă, nemţii mi-au părut la început uşor reci. Răceală pe care n-am mai observat-o însă în zecile de corturi, de dimensiunile unui mall mai mic de la noi, care animau Oktober Fest. Berea e la ea acasă, acolo unde oamenii ştiu să se distreze, să petreacă. Dacă nu le-aş fi auzit limba şi nu le-aş fi văzut costumele tradiţionale, aş fi putut spune cu uşurinţă că sunt latini.
Hirschgarten, terasa-simbol a oraşului
Atracţia oraşului, celebra piaţă Marienplatz, este pe lângă locul preferat de întâlnire al locuitorilor şi un mic paradis al cumpărăturilor. De la cele mai accesibile magazine de haine şi până la branduri unde tot ce îţi permiţi este window shoppingul, Marienplatz vibrează de turişti.
Arterele care o înconjoară sunt însă mult diferite faţă de omoloagele lor din oraşe precum Milano sau Paris. Agitaţia este una tipic nemţească. Până şi ca turist te integrezi rapid