- Preturile ridicate, lipsa parcarilor si contraoferta mall-urilor au scos marile magazine din centrul orasului
Piata spatiilor comerciale din Cluj-Napoca se afla in regres. In acest moment, cererea de spatii este depasita cu mult de oferta. "Nu este cel mai bun moment pentru inchirieri, in general, pentru ca se apropie vacanta, iar traficul va scadea prin plecarea studentilor" a declarat Gheorghe stefan, directorul unei agentii imobiliare locale. "In plus, pe piata spatiilor comerciale se simte efectul aparitiei celor doua mall-uri" a mai spus stefan, "foarte multe branduri au ales sa inchirieze acolo, pentru ca au asigurate conditii de parcare, servicii conexe, trafic de vizitatori".
Recesiunea vine si din faptul ca, desi posibilitatile chiriasilor de a gasi un spatiu comercial au crescut, proprietarii spatiilor nu si-au redus retentiile financiare, si cer intre 65-70 de euro/mp, pret considerat foarte mare de catre chiriasi. Astfel, din ce in ce mai multe spatii ultracentrale raman fara chiriasi. Printre ultimele plecari se numara magazinele Lee Cooper, de pe bulevardul Ferdinand, Quicksilver din galeriile Ferdinand, dar si Atas Lighting, care ocupa un spatiu pe trei nivele in centrul Clujului. In tot acest timp magazinul Central, cel mai vechi complex comercial din oras, si-a extins suprafata de inchiriere prin construirea unei noi cladiri legate de vechea cladire.
Aparitia mall-urilor din Cluj-Napoca, Iulius Mall si Polus Center au crescut suprafata de inchiriat cu peste 100.000 de metri patrati. Totodata, potrivit masuratorilor de trafic, media lunara a vizitatorilor este de circa 30.000 pe luna, iar in perdioadele speciale de cumparaturi creste catre 50.000 pe luna.
- Preturile ridicate, lipsa parcarilor si contraoferta mall-urilor au scos marile magazine din centrul orasului
Piata spatiilor comerciale d