În ciuda bunei reputaţii de care se bucură în continuare multinaţionalele, interesul românilor de a lucra într-o astfel de companie se situează la un nivel puţin peste mediu. Multinaţionalele au avut întotdeauna o putere de atracţie deosebită, din multiple motive: mediul de lucru profesionist, specific lumii occidentale, legendele cu privire la salarii, oportunităţile privind dezvoltarea unei cariere internaţionale etc. Un studiu realizat recent de ISRA Center relev
În ciuda bunei reputaţii de care se bucură în continuare multinaţionalele, interesul românilor de a lucra într-o astfel de companie se situează la un nivel puţin peste mediu.
Multinaţionalele au avut întotdeauna o putere de atracţie deosebită, din multiple motive: mediul de lucru profesionist, specific lumii occidentale, legendele cu privire la salarii, oportunităţile privind dezvoltarea unei cariere internaţionale etc.
Un studiu realizat recent de ISRA Center relevă cum sunt percepute multinaţionalele, astăzi, de către angajaţii care nu lucrează în astfel de corporaţii. Rezultatele arată că românii manifestă încredere faţă de acest tip de companii, dar intenţia de a se alătura lor nu este la cote maxime. Astfel, pe o scală de la 1 la 5, nivelul de interes ajunge la 3,2.
„Aşteptările, îndeosebi cele ale tinerilor între 20 şi 29 de ani, sunt legate de deschiderea faţă de nou (76%), de posibilitatea de a avansa mai uşor în carieră (63%) şi de atenţia faţă de angajat, manifestată prin punerea la dispoziţie a unor spaţii de muncă moderne (76%), salarii mai mari (71%) şi mai multe beneficii non-financiare (71%)“, precizează Alice Mihai, business development director la ISRA Center.
În acest context, Daniela Nemoianu, advisory partner la KPMG, remarcă faptul că, pentru mulţi tineri,