Înmatriculările de autovehicule second hand au depăşit toate aşteptările, atingând 58.103 de unităţi, în primele patru luni ale acestui an, în ciuda aplicării unei taxe de poluare considerată prohibitivă. Creşterea este impresionantă dacă facem o comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost comercializate numai 20.455 de unităţi. Practic, în primele patru luni din acest an, vorbim de o cifră de aproape trei ori mai mare. Evoluţia este explicată
Înmatriculările de autovehicule second hand au depăşit toate aşteptările, atingând 58.103 de unităţi, în primele patru luni ale acestui an, în ciuda aplicării unei taxe de poluare considerată prohibitivă.
Creşterea este impresionantă dacă facem o comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost comercializate numai 20.455 de unităţi. Practic, în primele patru luni din acest an, vorbim de o cifră de aproape trei ori mai mare. Evoluţia este explicată parţial prin faptul că în prima parte a anului trecut vânzările de maşini second hand au fost foarte slabe, pentru ca, în a doua jumătate a anului, situaţia să se redreseze. „Dacă facem o comparaţie numai cu prima parte a anului trecut, avansul pieţei maşinilor de ocazie este evident. Românii au stat atunci în expectativă, sperând că taxa va fi eliminată. Dar asta s-a întâmplat numai în primele luni ale lui 2007. În a doua jumătate a anului, vânzările au fost asemănătoare cu cele din perioada ianuarie - aprilie 2008“, a declarat, pentru Capital, Horaţiu Moldovan, managerul Weltauto, divizia de vehicule de ocazie a grupului Porsche România.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) atrăgea atenţia, zilele trecute, asupra importurilor masive de vehicule second hand. „Importul de autoturisme de ocazie a crescut cu un semnificativ 184,7%, în condiţiile funcţi