Vanzarile din retailul romanesc au depasit anul trecut 31 mld. euro, pragul de 50 mld. euro urmand sa fie trecut in 2010.
Retailul local ar putea ajunge la 134 mld. euro pe termen lung, cand piata romaneasca se va apropia de nivelul de dezvoltare al pietelor din Europa de Vest, potrivit estimarilor lui Alain Thys, managing partner al firmei belgiene de consultanta Future Lab.
Prezent la un seminar pe comert, Thys a mai spus, citand date ale firmei de cercetare PMR Publications, ca in 2010 retailul romanesc ar putea depasi valoarea de 53 mld. euro, fata de 31,3 mld. euro la nivelul anului 2007.
"Am vazut o dezvoltare accelerata in Romania a lanturilor de comert cu dominanta alimentara. Urmatorul pas este dezvoltarea retailului nealimentar si estimez ca in urmatorii cinci ani vor intra pe piata locala alte 40-50 de branduri internationale de comert (din sectoare precum farma, textile etc.) care vor pune presiune pe retailerii locali nespecializati pe nise", a mai spus Thys.
Romania este atipica fata de alte piete emergente datorita ritmului mult mai accelerat de dezvoltare al retailului.
"In celelalte tari, maturizarea acestui sector s-a intamplat in 15-20 de ani, iar in Romania va avea loc in urmatorii cinci ani. Este chiar mai repede decat ce s-a intamplat in Shanghai (China)", a afirmat reprezentantul Future Lab. El a adaugat ca aparitia magazinelor de tip outlet in Romania este unul dintre indiciile care arata cat de repede se dezvolta retailul (care include atat bunurile de larg consum, cat si electronicele si electrocasnicele).
Compania belgiana Liebrecht & Wood va aduce in acest an pe piata locala conceptul de parc de retail cu ancora un outlet center, investitie evaluata la 120 mil. euro. Proiectul, situat langa autostrada Bucuresti-Pitesti, va cuprinde un centru de tip outlet, dar si alte magazine cu suprafete ma