Piaţa presei din România se confruntă cu o serie de probleme specifice care frânează dezvoltarea industriei. Cea mai serioasă dintre acestea este distribuţia. Conform datelor agregate de Capital pe baza informaţiilor din piaţă, în prezent, în ţara noastră funcţionează circa 6.300 de puncte de vânzare (POS) a presei, ceea ce înseamnă un POS la circa 2.700 de persoane de peste 14 ani. Acest raport este cu mult sub potenţialul pieţei; în Serbia există un POS la 590 de
Piaţa presei din România se confruntă cu o serie de probleme specifice care frânează dezvoltarea industriei. Cea mai serioasă dintre acestea este distribuţia.
Conform datelor agregate de Capital pe baza informaţiilor din piaţă, în prezent, în ţara noastră funcţionează circa 6.300 de puncte de vânzare (POS) a presei, ceea ce înseamnă un POS la circa 2.700 de persoane de peste 14 ani. Acest raport este cu mult sub potenţialul pieţei; în Serbia există un POS la 590 de adulţi, ceea ce înseamnă că, aplicând acelaşi factor de multiplicare, în România ar trebui să existe peste 28.000 de puncte de vânzare. Acelaşi calcul, aplicat tirajului cumulat al ziarelor tabloide (326.000 de exemplare pe zi, în prezent), ar însemna că tirajul acestor publicaţii poate atinge 1,467 de milioane de exemplare pe zi!
Distribuţia de presă din România este cu siguranţă cel mai slab dezvoltat sector al industriei de media. „Pentru o ţară atât de mare cum este România, numărul punctelor de vânzare este de departe insuficient“, spune Marius Hagger, directorul general al Ringier România. „În prezent, numărul titlurilor creşte simţitor, în timp ce infrastructura de distribuţie şi în consecinţă audienţa potenţială a produselor de presă rămân la acelaşi nivel.“
Soluţia ar trebui să vină de la investitorii străini