Americanii n-au venit, acum o jumătate de secol, pentru a salva România. Vin acum, în schimb, urmaşii românilor care au emigrat în State pentru a ne da o mână de ajutor în educaţia tinerelor talente. Potrivit ultimelor rezultate publicate de New Jersey Association of Gifted Children, 5%-10% din populaţia lumii o reprezintă persoanele supradotate. Doar 2% din populaţia lumii se remarcă însă prin capacităţi extrem de mari. Conform psihologilor români, procentajul celor a
Americanii n-au venit, acum o jumătate de secol, pentru a salva România. Vin acum, în schimb, urmaşii românilor care au emigrat în State pentru a ne da o mână de ajutor în educaţia tinerelor talente.
Potrivit ultimelor rezultate publicate de New Jersey Association of Gifted Children, 5%-10% din populaţia lumii o reprezintă persoanele supradotate. Doar 2% din populaţia lumii se remarcă însă prin capacităţi extrem de mari. Conform psihologilor români, procentajul celor aflaţi în topul curbei lui Gauss se apropie de 4% din totalul populaţiei, ceea ce demonstrează că suntem o naţiune binecuvântată cu mai multe talente decât altele. Din păcate, le irosim. Copiii supradotaţi, care nu sunt integraţi într-un sistem educativ adecvat şi, ulterior, într-unul economic, politic şi de management pe măsură, emigrează în ţările care le oferă mai multe şanse de afirmare. Pierderile sunt uriaşe, dacă ne gândim la faptul, dovedit de cercetători, că dezvoltarea economică, socială şi culturală este în relaţie directă cu educaţia copiilor supradotaţi, prin utilizarea capacităţilor acestora ca vârf de lance în dezvoltare.
În România s-a creat cadrul legislativ necesar formării şi dezvoltării tinerilor supradotaţi, dar nu funcţionează. Matematicianul Florian Colceag, preşedintele EDUGATE (Consorţiul Român pentru Educaţia Copiilor şi Tinerilor Supr