Cresterile record de pe piata cimentului din primul trimestru din 2007 nu s-au mai repetat si anul acesta, din cauza vremii nefavorabile de la inceputul anului si a incetinirii lucrarilor de infrastructura. In primele trei luni ale anului trecut producato
Vanzarile de ciment au crescut in primele trei luni cu 18% fata de perioada similara a anului trecut, in contextul unui avans al productiei locale de 5%, potrivit CIROM, patronatul din industria de ciment si altor produse minerale pentru constructii din Romania.
In aceste conditii, jucatorii de profil au anuntat investitii totale de circa 500 mil. euro in majorarea capacitatilor de productie pentru urmatorii trei-patru ani pentru a-si majora cota de piata. Practic, producatorii de ciment au inceput o ofensiva puternica pentru a putea acoperi o parte cat mai mare din cererea de pe piata.
Spre exemplu, in lipsa unor investitii anterioare puternice, reprezentantii HeidelbergCement estimau la inceputul anului o stagnare a cifrei de afaceri, dupa ce au inregistrat cresteri anuale semnificative de la intrarea pe piata locala in 1998.
"In primul trimestru al anului 2008 cifra de afaceri a crescut peste nivelul prognozat si peste nivelul anului precedent, chiar daca in acest an conditiile meteo au fost mai putin favorabile decat in aceeasi perioada a anului 2007", a declarat Mihai Rohan, directorul general al Carpatcement Holding, divizia locala a HeidelbergCement.
Avand in vedere limitarile impuse de capacitatile de productie existente si de faptul ca perioada de iarna este cea in care se efectueaza majoritatea lucrarilor de intretinere si reparatii, cresterea vanzarilor a fost sustinuta de stocurile de ciment si clincher de la inceputul anului.
"In consecinta, nu se poate vorbi despre o crestere a stocurilor in aceasta perioada", explica Rohan.
HeidelbergCement a anunt