Identificarea si recrutarea de personal pentru industria de outsourcing, Business Process Outsourcing (BPO) si call centere a devenit tot mai dificila in ultimii ani. Este unul dintre motivele pentru care unul dintre principalii furnizori de software, servicii IT si outsourcing de pe piata locala, compania americana Computer Generated Solutions (CGS), s-a orientat spre Brasov pentru deschiderea celui de-al doilea call center din Romania.
"Oamenii sunt partea cea mai importanta a ecuatiei in industria serviciilor. Pana acum nu ne-am confruntat cu deficit. Gasim oameni calificati, in special pentru ca avem joburi foarte diferite, atat pe partea tehnica, cat si pe partea de BPO", a declarat pentru ZF Phil Friedman, presedinte si CEO al CGS.
Cu toate acestea, din noiembrie 2006, cand CGS a intrat in Romania prin achizitia EasyCall, cel mai mare call center de pe piata la acea vreme, si pana in prezent, recrutarea personalului a devenit tot mai dificila. "Acesta a fost motivul pentru care am mers la Brasov, pentru a deschide al doilea call centrer local", subliniaza Friedman, care spune ca la un singur anunt de angajare publicat in Brasov compania a primit 400 de raspunsuri. "Brasovul are multe universitati. Si este, probabil, orasul cu cei mai multi vorbitori de limba germana, in conditiile in care avem multi clienti pentru care livram servicii in aceasta limba."
Centrul de servicii al CGS din Brasov este situat in Parcul de Afaceri Tractorul si are deja 70 de angajati, in timp ce planurile de dezvoltare ale companiei pentru acest an vizeaza atingerea a 1.000 de angajati doar in call centerul de aici
Potrivit specialistilor si analistilor in resurse umane, investitiile in Brasov sunt usor riscante din punctul de vedere al disponibilitatii fortei de munca, intrucat tinerii au tendinta de a se muta in Bucuresti imediat dupa absovirea facultatii pent