Blocaje în trafic, lipsa parcărilor, poluarea şi defrişările necontrolate ale spaţiilor verzi au făcut din „Micul Paris“ un loc greu de locuit. Traficul este considerat cea mai mare problemă a Capitalei. Blocajele au devenit tablouri cu natură moartă pe străzile oraşului, iar deplasarea unei maşini pe axa nordsud a Bucureştiului la o oră de vârf e mai degrabă o adiere de vânt de 5 km/oră. Din cauza traficului greoi, timpul de răspuns al ambulanţelor a crescut şi el, fapt ce a contribuit, numai în 2007, la decesul a peste 2.000 de oameni în intervalul de aşteptare a Salvării. Sursa: Sorin AntonescuSursa: Octavian Cocoloş
1 /.
Timpul, combustibilii şi nervii consumaţi zilnic într-un lung şir de maşini care abia se mişcă fac ca mediul de afaceri al Capitalei să sufere, lucru recunoscut şi de actualul primar, Adriean Videanu, care spune că unii afaceriş ti îşi reconsideră intenţiile de a investi în Bucureşti.
Acuzat de toată lumea, traficul continuă să fie o bună vacă de muls în campaniile electorale, pe fondul unei lipse cronice de acţiuni din partea tuturor celor care s-au aflat la guvernare în ultimii zece ani.
Se spune că avem parte de această situaţie deoarece străzile oraşului au rămas la fel, în timp ce numărul maşinilor s-a înzecit din 1989 până acum. Aveam 120.000 de automobile înmatriculate cu „B“, iar acum avem 1,2 milioane, plus cele care tranzitează Capitala. 80% din traficul zilnic se desfăşoară în special pe cele 400 de străzi administrate de Primă- ria Capitalei, deşi printr-un sistem de sensuri unice s-ar fi putut devia mare parte din circulaţie pe toate cele 5.000 de străzi câte are oraşul.
Proiecte de două miliarde de euro
Că vom ajunge aici ne-au avertizat japonezii de la JICA încă din anii ’90. În studiul făcut pe banii lor, s-au identificat câteva soluţii pentru evitarea blocajului