» Interesul romanilor pentru dezbaterile politice televizate a fost foarte scazut in aceasta campanie electorala pentru alegerile locale.
» Fie ca i-au avut printre invitati pe Sorin Oprescu, Cozmin Gusa, Cristian Diaconescu, Victor Blaga sau Traian Basescu, emisiunile de profil au atras cu greu public in fata micului ecran.
» Telenovela "Inima de tigan", de la Acasa TV, aduna in schimb si de zece ori mai multi telespectatori decat programe precum "Meciul serii", de pe Realitatea TV, sau "Sinteza zilei", pe Antena 3.
Emisiunile electorale si dezbaterile politice difuzate de televiziunile nationale in campania pentru alegerile locale nu trezesc interesul prea multor romani. Daca, de exemplu, telenovela "Inima de tigan", difuzata de postul Acasa TV, aduna si 13-14 puncte de rating la nivel national, adica circa doua milioane de telespectatori, talk-show-urile politice strang in cele mai fericite cazuri peste 200.000 de privitori.
Angajam primar, dar pierdem spectatori
O data cu debutul oficial al campaniei, pe 5 mai, Pro TV l-a aruncat in lupta pe Cristi Tabara cu formatul "Angajam primar!", difuzat in fiecare dimineata, de la ora 9.05, de luni pana vineri. Candidatii trebuie sa sustina in fata electoratului un "interviu de angajare" in care expun motivele pentru care ar merita sa devina primar. Pe 19 mai, emisiunea a avut insa o audienta de numai 1,02 puncte. In urmatoarele doua zile, lucrurile au stat chiar si mai rau pentru postul din Pache Protopopescu: 0,65 puncte marti si 0,84 puncte de rating miercuri, audienta medie la nivel national, potrivit datelor oferite de GfK Romania, firma care monitorizeaza audientele.
Esecul "Meciul serii"
Realitatea TV a pariat pe emisiunea "Meciul serii", care propune un mix de politica si divertisment si este produsa de "guru-ul" formatelor romanesti, Valeriu Laza