În lipsa unei legislaţii care să-i impună minime restricţii, cel mai mic autovehicul de teren, ATV-ul ("All Terrain Vehicle"), a devenit un factor de stres atât pentru natură, cât şi pentru
În lipsa unei legislaţii care să-i impună minime restricţii, cel mai mic autovehicul de teren, ATV-ul ("All Terrain Vehicle"), a devenit un factor de stres atât pentru natură, cât şi pentru om. Îl întâlnim cu precădere în staţiunile de munte sau de pe litoral, unde distruge nestingherit natura şi liniştea turiştilor.
Oamenii care încearcă să se odihnească se trezesc invadaţi de ATV-uri şi le reclamă tot mai des, plângându-se de fumul şi zgomotul care îi deranjează.
Comisarul general al Gărzii Naţionale de Mediu, Octavian Popa, a promis, la un moment dat, că vom avea o lege care să restricţioneze accesul ATV-urilor în staţiuni. Propunerea legislativă s-a pierdut pe drumul spre masa guvernului şi, în prezent, nu există nici măcar o normă sau un regulament care să pună o barieră în calea acestor maşinuţe obraznice.
Maşinile de teren care au invadat locurile de odihnă sunt vinovate de perturbarea liniştii turiştilor şi de poluarea aerului curat de la munte şi de pe litoral
Cele mai mici maşini de teren au devenit factori de poluare chimică şi fonică. Legea care ar putea să stopeze aceste efecte nedorite întârzie să apară.
Conceput ca un vehicul care să răspundă nevoii ori plăcerii de a străbate locuri greu accesibile sau terenuri accidentate, ATV-ul ("All Terrain Vehicle") a ajuns să fie în România un factor deranjant deopotrivă pentru natură şi pentru om.
Astfel, maşinuţele care colindă cu precădere destinaţiile turistice cunoscute şi-au dovedit, în scurt timp, valenţele de a distruge natura şi liniştea turiştilor. Lipsa unor reglementări clare în privinţa zonelor care pot fi străbătute de aceste vehicule fac ca ele să fie î