Costurile estimate pentru realizarea Nabucco au "sărit” de la 4,6 la 7,9 miliarde de euro, potrivit unui comunicat al Nabucco Gaspipeline International, compania de proiect care trebuie să construiască gazoductul. Majorarea costurilor estimate a survenit ca urmare a scumpirii accentuate a materiilor prime şi serviciilor. Reinhard Mitschek, directorul managerial al proiectului a precizat că estimarea anterioară s-a bazat pe un studiu de fezabilitate efectuat în anul 2005.
Costurile estimate pentru realizarea Nabucco au "sărit” de la 4,6 la 7,9 miliarde de euro, potrivit unui comunicat al Nabucco Gaspipeline International, compania de proiect care trebuie să construiască gazoductul. Majorarea costurilor estimate a survenit ca urmare a scumpirii accentuate a materiilor prime şi serviciilor. Reinhard Mitschek, directorul managerial al proiectului a precizat că estimarea anterioară s-a bazat pe un studiu de fezabilitate efectuat în anul 2005.
"De atunci, preţul petrolului a crescut de peste două ori, fapt ce a determinat o scumpire a tuturor surselor primare de energie. Acelaşi lucru s-a întâmplazt şi în cazul preţului oţelului”, a spus Mitschek. El a mai spus că rentabilitatea şi competitivitatea proiectului nu vor fi afectate deoarece preţurile ridicate ale energiei subliniază necesitatea realizării conductei. Astfel, majorarea costurilor va determina Transgaz, compania care participă din partea României la construcţia Nabucco să scoată mai mulţi bani pentru a participa la proiect. Mai concret, finanţarea Nabucco trebuie să se facă în proporţie de o treime de proprietari şi două treimi din credite atrase de la bănci. Treimea ce trebuia adusă iniţial de cele şase companii era de 1,53 miliarde euro, ceea ce însemna ca fiecare, inclusiv Transgaz, să aducă la realizarea conductei circa 255 milioane euro. Majorarea costului la 7,9 milia