Din propulsoare de 1.400 de centimetri cubi, Golf GT şi Fiat Bravo T-Jet au la dispoziţie 170, respectiv 150 de cai-putere Pentru preţuri situate în jurul valorii de 20.000 de euro, cei doi
Din propulsoare de 1.400 de centimetri cubi, Golf GT şi Fiat Bravo T-Jet au la dispoziţie 170, respectiv 150 de cai-putere
Pentru preţuri situate în jurul valorii de 20.000 de euro, cei doi producători oferă senzaţii tari celor care nu au suficienţi bani pentru a-şi lua maşini supersport mult mai scumpe.
Tradiţia maşinilor hatchback sportive a fost inventată de germanii de la Volkswagen acum mai bine de 30 de ani, prin lansarea lui Golf GTI. De atunci, aproape orice constructor care se respectă nu omite să adauge la oferta generală şi un model hatchback în variantă sport. Mai nou, producătorii apelează la artificii tehnice care să sporească puterea.
Aşa se întâmplă şi în cazul lui Volkswagen Golf GT şi Fiat Bravo T-Jet, care au sub capotă motorizări de 1.400 de centimetri cubi, la care a fost adăugată o turbină suplimentară, în cazul Fiat, şi turbină plus compresor, la Golf GT. Modelul german este un mic bolid care arată însă destul de banal. Evident, schimbările dramatice au fost operate sub capotă şi la trenul de rulare.
Motorul 1.4 TSI, printre cele mai avansate
Unii spun că motorul este "chinuit" şi forţat, alţii spun că este o bijuterie tehnologică. Evident că un astfel de motor a fost un pic forţat, însă nu trebuie să avem pretenţia ca această motorizare să ţină în timp cât una diesel.
Cuplul maxim de 240 Nm este disponibil de la 1750 rpm, permiţând modelului reprize impresionante. Volkswagen Golf GT are nevoie de doar 7,3 secunde pentru a atinge 100 km/h, viteza maximă fiind de 220 km/h. Şi chiar acesta este punctul forte al unui hatchback sport, reprizele în care chiar simţi cum motorul trage să rupă trenul de rulare. Stabili