Dezvoltatorii de spatii logistice se vor refugia in urmatorii ani in vestul tarii, in lipsa dezvoltarii infrastructurii din jurul Capitalei, pentru a putea facilita pentru viitorii chiriasi o distanta cat mai scurta fata de tarile din UE. Printre cele mai
Cresterea costului de achizitie a terenurilor, care impiedica dezvoltatorii de logistica sa gaseasca locatii bune la preturi acceptabile, precum si intarzierea autorizatiilor de constructie ii determina pe investitorii de profil sa aleaga alte locatii in afara Bucurestiului.
"Luam in considerare extinderea in alte orase mari din tara si ne-am raportat la studii de piata care au indicat zona de vest cu cel mai mare potential. In prezent ne aflam in stadiul achizitiei de teren. Printre orasele analizate se numara Arad, Timisoara sau Cluj, care prezinta un potential la fel de ridicat ca Bucurestiul in urma cu cativa ani", a declarat Vlad Dumitrescu, maket officer pentru ProLogis Romania.
Compania dezvolta in prezent proiectul ProLogis Park Bucharest A1, la kilometrul 23 al autostrazii Bucuresti-Pitesti, din care au fost finalizati si inchiriati circa 56.000 de metri patrati de suprafata depozitabila. Intregul proiect va avea la final noua cladiri cu 290.000 de metri patrati.
Printre alte orase interesante pentru dezvoltatorii de spatii de logistica se numara Constanta- datorita apropierii de port, Pitesti - datorita proximitatii autostrazii, Ploiesti - distanta scurta fata de Capitala sau Brasov. Numarul de proiecte industriale a crescut semnificativ in ultimii ani, iar acest trend va continua.
"Piata este inca la inceput si chiar daca proiectele livrate anul acesta vor depasi previziunile, cererea de spatii logistice nu va fi mai mica decat oferta. Insa, in scurt timp se va ajunge la un echilibru intre cerere si oferta", explica Dumitrescu.
Stocul din Cluj, p