Fiat Bravo 1.4 T-Jet - prestaţie corectă, preţ ispititor. Sursa: Fiat
Dintr-un constructor aflat într-o criză profundă (financiară şi de imagine), Fiat a devenit, în numai câţiva ani, unul dintre actorii cei mai în vogă de pe piaţa europeană. Din portofoliul de vedete al mărcii italiene se detaşează evident noul Cinquecento, cu Panda, Grande Punto şi Bravo completând un careu câştigător.
Ca să continuăm comparaţia cu jocul de poker, trebuie spus că, dacă 500, Panda şi Punto sunt „servite“, Bravo este deocamdată cartea pe care Fiat o aşteaptă „să intre“.
Pentru Bravo, premisele sunt pozitive. Maşina arată foarte bine (cu puţine rivale în clasa compactă), e încăpătoare (una dintre cele mai mari din segmentul ei), îngrijit asamblată, are un preţ bun şi dispune de o gamă interesantă de motorizări.
Toate versiunile pe benzină au sub capotă unităţi de 1.4 litri, lucru care vorbeşte despre ambiţia Fiat de a deţine cea mai puţin poluantă gamă de autoturisme la nivel european. Dacă latura ecologică este sus- ţinută prin scăderea capacităţii cilindrice, performanţa se obţine graţie soluţiei turbo.
Am testat recent cea mai puternică variantă a motorului 1.4 T-Jet, capabilă să dezvolte 150 de cai-putere. Turbina e răspunză toare pentru plusul de 60 CP (faţă de versiunea aspirată), dar şi pentru un cuplu superior disponibil la turaţii mici. Interesant, deşi datele oficiale arată că momentul maxim vine la 2.250 rpm, motorul prinde viaţă pe la 3.000 de turaţii.
Demarajele în forţă sunt însoţite de un sunet plăcut, dar confortul acustic la viteze mari nu e viciat graţie celei de-a şasea trepte a cutiei de viteze, care ajută şi la consum.
Pentru Bravo, Fiat a folosit platforma tehnică a defunctului Stilo. Un risc destul de mare, în condiţiile concurenţei acerbe din segment. Dacă nu poate conc