Autoritatile locale din orasele de provincie au depasit deja cu 50% valoarea proiectelor depuse pentru reabilitarea drumurilor prin Programul Operational Regional, depasind cu mult asteptarile initiale. In cifre, bugetul acordat de UE este de 867 de milioane de euro, iar proiectele depuse au o valoare de 1,2 miliarde de euro. Cele mai sarace zone, nord-estul si sud-estul, au fost si cele mai productive in prezentarea de proiecte.
Daca pana in prezent "greul" pietei de constructii a fost tinut de Capitala si de orasele din vestul tarii, interesul companiilor de constructii se va muta in zonele mai slab dezvoltate, unde vor patrunde puternic fondurile de la UE. In numarul curent al revistei Business Construct vom arata care sunt principalele probleme cu care se confrunta orasele din provincie si ce solutii vor adopta autoritatile pentru a acoperi cu fonduri proiectele depuse.
Banilor de la UE li se vor adauga investitiile private de pe piata imobiliara, motorul de crestere al pietei constructiilor din ultimii ani. Chiar daca Bucurestiul devine tot mai aglomerat si mai prafuit din cauza lucrarilor de constructii, mai ales in zone precum Pipera, dezvoltatorii imobiliari spera ca marile proiecte de infrastructura vor fi incepute in anii urmatori.
Omul de afaceri Marius Ivan, care va investi impreuna cu un partener irlandez 1,5 miliarde de euro pana in 2013 in proiecte imobiliare, considera ca pe termen mediu cartierul Pipera va deveni una dintre cele mai cosmopolite zone ale Capitalei, datorita marilor investitori straini care au cumparat terenuri.
Pana cand va deveni Pipera o zona cosmopolita, administratia Capitalei pregateste impreuna cu un grup de arhitecti si urbanisti un proiect de revitalizare a spatiului urban, denumit T.U.B. Acesta este de fapt unul dintre cele mai ambitioase proiecte de "salvare" a centrului Ca