Succesul pe care l-a avut online Traian Basescu in campania electorala din 2004 i-a invatat pe politicienii romani ca internetul este un mediu care poate fi folosit mult mai usor si mult mai ieftin decat presa traditionala. In campania care se incheie vineri candidatii la alegerile locale s-au folosit cum au stiut ei mai bine de lumea virtuala. In ceea ce priveste productiile video, unii s-au multumit sa-si posteze pe site-uri unele din clipurile difuzate si pe posturile tv, unii au realizat chiar stiri electorale si au postat inregistrarile din emisiunile tv, iar altii au incercat sa lanseze campanii virale si au devenit cunoscuti la nivel national pentru penibilitatea spoturilor.
Modelul lansat in 2004 de Traian Basescu, cu un site actualizat in campanie, cu parti interactive si jocuri, a fost adoptat de o parte dintre candidatii la primariile din Bucuresti, in timp ce restul site-urilor electorale sunt alcatuite in general din cv-uri, promisiuni, afise electorale si clipuri gazduite pe YouTube.
Categoria "Penibile"
Multi candidati la alegerile locale au ales YouTube ca mijloc de popularizare a spoturilor electorale. Fiind un mijloc gratuit si foarte bine cunoscut de internauti, YouTube ofera astfel exemple ale creativitatii candidatilor la alegerile locale. Un colaj al celor mai penibile spoturi puteti vedea mai jos.
Cele mai cunoscute spoturi sunt cele ale candidatului PD-L la Primaria Baia Mare. Corin Chereches a reusit sa lege iremediabil sintagma "baia mica" de orasul pe care vrea sa il conduca. Spotul cu un copil obez care sare ba in cada de baie, ba in piscina a fost primul din ceea ce s-a dorit sa devina o campanie virala care sa aduca popularitate candidatului. A urmat un alt clip, in care acelasi copil isi doreste "o poza cu Corin" si inca trei spoturi despre contracandidati. Prezenta pustiului obez poate