Astazi se incheie la Bucuresti cea de-a XVIII-a editie a Saptamanii Muzicii Contemporane, care s-a deschis acum o saptamana la Teatrul de Opereta "Ion Dacian", pastrand ca in fiecare an perioada constanta de desfasurare, 23-30 mai.
Romania povestilor albastre, spectacol cross-media a carui muzica este semnata de Mihaela Vosganian si Irinel Anghel, a marcat deschiderea sub semnul experimentului, intr-o ambianta scenica si muzicala rafinata, mizand pe o timbralitate diversa, generata de muzicienii Irinel Anghel, Mihaela Vosganian, Andrei Kivu, Sorin Romanescu si Andrei Marcovici. Coregrafia ii apartine Lilianei Iorgulescu, spectacolul fiind regizat de Anca Bradu, iar intreaga poveste are la baza texte de Iulia si Bogdan Petriceicu Hasdeu (recitate de actorii Serban Pavlu, Antoaneta Cojocaru, Alin Olteanu, Relu Poalelungi), oferind o privire contemporana asupra imaginarului literar romanesc al secolului al XIX-lea.
Spectacolul a mai fost prezentat in 2007 in diferite contexte, printre care manifestarile Sibiu - capitala culturala europeana, dar versiunea din festival a fost una dintre cele mai coerente si convingatoare, bucurandu-se si de o sala plina (mai greu de obtinut la productii culturale ce stau sub semnul experimentului).
Cei doi directori artistici ai actualei editii a Saptamanii Muzicii Contemporane, compozitorii Liviu Danceanu si Dan Dediu, au afirmat inainte de inceputul manifestarii ca pentru acest festival si-au propus - prin selectie - ilustrarea a trei teme majore: cvartetul de coarde (sau alte tipuri de cvartete), muzica pentru pian (solo sau concerte) si muzica si tehnologia. In plus, cu aceeasi ocazie, s-a afirmat ca editia din 2008 doreste sa evidentieze doua aspecte contrastante ale modului de a crea muzica in zilele noastre: pe de o parte mediile acustice conservatoare (pianul si cvartetul), pe de alta mediile experiment