Postul public de televiziune apeleaza la atentionari publice pentru a-si proteja audientele la Euro 2008. Confruntata cu o scadere accelerata a numarului de telespectatori si cu lipsa unor masuratori a audientelor in spatii publice - baruri, restaurante, hoteluri - Televiziunea Romana someaza atat patronii de terase, cat si alte posturi de televiziune sa aiba mare grija ce fac pe parcursul Campionatului European. Cel putin la Bucuresti, administratorii de localuri nu-si fac foarte multe griji si asteapta ca meciurile din iunie sa umple terasele.
Informatia pe scurt:
TVR atentioneaza celelalte posturi asupra redifuzarii de imagini de la Euro 2008 si spune ca proprietarii de localuri trebuie sa ceara voie postului public pentru a "comunica public" transmisiunile TVR de la Campionatul EuropeanTVR nu explica la ce "mijloace legale" poate apela in cazul in care cei atentionati nu se conformeazaAudientele in spatii publice nu sunt, in prezent, masurate. Audientele TVR au suferit scaderi considerabile anul acesta, iar publicitatea in timpul Euro 2008 a fost vanduta de la inceputul lui 2008, bazandu-se pe cost pe punct de audientaIn Bucuresti, localurile si-au pregatit deja plasmele si proiectoarele pentru Euro 2008
TVR a emis, vineri, o atentionare in care arata ca detine in exclusivitate pentru Romania "drepturile de transmisie pentru Euro 2008, atat pentru televiziune, cat si pe site-ul www.tvr.ro, in urma castigarii acestor drepturi si a incheierii unui contract cu UEFA". Postul avertizeaza ca, potrivit Legii audiovizualului, celelalte televiziuni "nu pot difuza din aceste meciuri decat un singur extras pe zi cu o durata de maximum trei minute, doar in cadrul buletinelor de stiri obisnuite".
Totodata, TVR atentioneaza ca "toti cei interesati de obtinerea drepturilor de comunicare publica a transmisiunilor TVR de la Euro 2008 (inclusiv a em