Costurile realizarii gazoductului Nabucco, proiectul de interconectare care reprezinta deocamdata singura modalitate prin care Romania si-ar putea diminua dependenta fata de importurile de gaze rusesti, au crescut cu 58%, de la 5 mld. euro la 7,9 mld. euro, potrivit consortiului care dezvolta proiectul. Nivelul de 5 miliarde de euro se baza pe un studiu de fezabilitate efectuat in 2005. "De atunci, cotatia titeiului a crescut de peste doua ori, fapt care a condus la majorarea preturilor pentru toate sursele de energie si, implicit, in cazul otelului. In plus, exista o cerere mare de otel, pe fondul numarului important de proiecte mari si al interesului companiilor de otel de a profita de aceasta cerere", a declarat directorul Nabucco Gas Pipeline International, Reinhard Mitschek. Din consortiul care dezvolta proiectul fac parte OMV (Austria), Transgaz (Romania), MOL (Ungaria), Bulgargaz (Bulgaria), Botas (Turcia) si RWE (Germania). Costurile realizarii gazoductului Nabucco, proiectul de interconectare care reprezinta deocamdata singura modalitate prin care Romania si-ar putea diminua dependenta fata de importurile de gaze rusesti, au crescut cu 58%, de la 5 mld. euro la 7,9 mld. euro, potrivit consortiului care dezvolta proiectul. Nivelul de 5 miliarde de euro se baza pe un studiu de fezabilitate efectuat in 2005. "De atunci, cotatia titeiului a crescut de peste doua ori, fapt care a condus la majorarea preturilor pentru toate sursele de energie si, implicit, in cazul otelului. In plus, exista o cerere mare de otel, pe fondul numarului important de proiecte mari si al interesului companiilor de otel de a profita de aceasta cerere", a declarat directorul Nabucco Gas Pipeline International, Reinhard Mitschek. Din consortiul care dezvolta proiectul fac parte OMV (Austria), Transgaz (Romania), MOL (Ungaria), Bulgargaz (Bulgaria), Botas (Turcia) si RWE (Germania).