Headvertising a sfidat legile marketingului, derulând în paralel pentru ING Fond de Pensii două campanii cu abordări distincte Promovarea pensiilor private ING a fost un veritabil hit al
Headvertising a sfidat legile marketingului, derulând în paralel pentru ING Fond de Pensii două campanii cu abordări distincte
Promovarea pensiilor private ING a fost un veritabil hit al publicităţii, reuşind să atragă peste un milion de aderenţi. Succesul a fost confirmat la Festivalul Effie 2008.
Fondurile de pensii private au dus lupte grele pe frontul comunicării la sfârşitul anului trecut. Cei 17 administratori de fonduri au avut o misiune dificlă pe un teren "virgin" în România, în care populaţia nu înţelegea foarte bine ce sunt aceste pensii. ING Fond de Pensii a fost unul dintre jucătorii cei mai agresivi în comunicare. Din cauza legislaţiei, cei de la ING nu au avut voie să comunice unul dintre atuurile lor: performanţele similare din alte ţări în care este prezent ING. Cu toate acestea, agenţia Headvertising a reuşit să găsească o strategie prin care ING s-a diferenţiat şi s-a impus.
Clientul şi-a propus să obţină o cotă de piaţă mai mare decât cele deţinute în alte ţări în care este prezent. Adică, trebuiau să convingă pe puţin un milion de persoane de ce merită să aleagă ING-ul în defavoarea celorlalte 16 fonduri. "Cârligul" de care s-a "agăţat" Headvertising a fost faptul că românii nu sunt informaţi despre pensiile private obligatorii şi au intuit că statul nu va face niciun efort în acest sens.
Agenţia de publicitate a poziţionat ING Fond de Pensii ca pe un "educator al pieţei" pentru ca, treptat, brandul să fie perceput ca un expert în domeniu. "Am riscat mizând pe egoismul majorităţii advertiserilor români, care nici picaţi cu ceară nu ar face ceva din care să poată beneficia şi competiţia lor. În publicitatea românească nu există cu