Nemţii de la Daimler au ales să construiască o nouă fabrică în Polonia, investiţie care se ridică la 800 de milioane de euro. Pentru investiţia germană au fost „în cărţi” şi Braşovul, dar şi alte oraşe din România, cum ar fi Timişoara sau Clujul. Cu toate acestea, compania neagă că s-ar fi decis asupra unei locaţii pe care să fie ridicată noua fabrică. În plus, reprezentanţii companiei au anunţat că o decizie finală în privinţa noii locaţii va fi luată în luna iulie. Presa poloneză susţine că Daimler a ales oraşul polonez Ujazd, situat la graniţa dintre Polonia şi Germania, pe un teren de 22 de hectare. Noua societate va avea peste 3.000 de angajaţi, producţia acesteia urmând să fie demarată peste doi ani.
În judeţul Braşov, germanii au avut „în vizor” chiar două locaţii - un teren în apropiere de municipiul Codlea şi o locaţie din satul Lunca Câlnicului, comuna Prejmer.
Maşini de clasă mică, pentru Europa Centrală şi de Est, produse într-o ţară în care forţa de muncă este extrem de ieftină. Acesta este motivul pentru care oficialii Mercedes au tatonat Polonia şi România, potrivit propriilor lor declaraţii. „Trebuie să reducem la sânge costurile de producţie”, declara unul dintre oficiali, citat de autonews.com. Acest obiectiv ar fi lesne de îndeplinit dacă se ţine cont că o oră de muncă în România este plătită cu 3,24 euro, în timp ce în Polonia este plătită cu 6 euro, iar în Germania cu 42 de euro. Managerii de la Mercedes au luat totuşi în calcul şi dezavantajele unei fabrici în România. Ei au făcut referire la infrastructura proastă din ţara noastră în comparaţie cu cea din Polonia şi la nivelul de calificare a personalului. Nemţii de la Daimler au ales să construiască o nouă fabrică în Polonia, investiţie care se ridică la 800 de milioane de euro. Pentru investiţia germană au fost „în cărţi” şi Braşovul, dar şi alte oraşe din România, cum ar fi Tim